درنگ :  محمد علی راد افزود: هواپیمایی که پروازهای فرودگاه یاسوج را انجام می داد فرسوده بود. استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع خدادادی و سرمایه های ملی است که باید بیشتر از این به امور زیربنایی و زیرساختی این استان توجه شود چراکه این استان محروم نیاز به توجه ویژه دارد.

راد تصریح کرد: باید مسئولان برای مردم احترام قائل شوند. اگر این فرودگاه هواپیمای استاندارد داشت این حادثه پیش نمی آمد. آیا جان انسانها ارزش داشتن یک هواپیمای استاندارد را نداشت؟ برادرم همیشه با پرواز شیراز سفر می‌کرد اما در این دفعه در آخرین لحظه بلیط پرواز خود را تعویض کرد و با پرواز تهران- یاسوج آمد. بلیط پرواز شیراز- تهران را داشت که قرار بود روز دوشنبه، ۳۰ بهمن مجددا برای شرکت در جلسات ورزشی به تهران برگردد.

برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج عنوان کرد: چند بار هواپیمای یاسوج با مشکلاتی مواجه و پروازهای آن نیز لغو شد. چرا مسئولان فکری برای ارتقاء و یا تعویض هواهیمای آن نکرده‌اند تا اینکه جان ۶۶ نفر را گرفت. با این وضعیت وقوع چنین سانحه‌ای قابل پیش بینی بود.

راد اظهار کرد: برادرم شب قبل از حادثه با خانواده‌اش تماس تلفنی داشت و گفت که قرار است به یاسوج بیاید. در صورتی که وضعیت هوا مساعد نبود پرواز تهران- یاسوج و بلعکس لغو می‌شد اما روز یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه یعنی روز سقوط پرواز تهران- یاسوج با وجود مساعد نبودن وضعیت جوی، این پرواز لغو نشد. مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند چرا در این خصوص اقدام نشد و اجازه پرواز دادند.

وی بیان کرد: حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج به وقوع پیوست و جانباختگان این حادثه که اکثرا افراد علمی و نخبه بودند، دیگر باز نمی گردند اما از مسئولان انتظار داریم با فراهم کردن زیرساختهای لازم در فرودگاه یاسوج و امور زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع حوادث و اتفاقات بعدی جلوگیری کنند.

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج گفت: تلاش مسئولان اجرایی بحران، حاضر در محل حادثه و همه نیروهای امدادی و کوهنورد قابل تقدیر است اما ناهماهنگی های وجود داشت و می‌توانستند برای جستجو و انتقال اجساد بهتر و زودتر عمل کنند. در دو روز اول وقوع حادثه هوا مساعد بود که باید مسئولان تمام توان خود را بری انتقال اجساد می‌گذاشتند و باید مسئولان استان به جای کمک از ۴ استان از استانهای بیشتر درخواست کمک می کردند چراکه این حادثه ملی بزرگ بود.

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج اضافه کرد: حالا که ما عزیزانمان را از دست داده‌ایم و برگشتی هم ندارند اما مسئولان برای رفاه حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایجاد زیرساختهای لازم بخشهای مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی و … چاره ای اساسی و جدی بیندیشند تا شاهد سوانح و حوادث کمتری در این استان باشیم.

وی با اشاره به وضعیت تلفات جاده‌ای استان بیان کرد: جاده های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مناسبی نیز ندارند و مسئولان فکری برای ارتقاء محورهای مواصلاتی این استان کنند تا تلفات جاده ای استان کاهش یابد.

  آخرین لحظات در پرواز تهران-یاسوج چه گذشت؟ | جزئیات تماس تلفنی مسافر هواپیما ۴ دقیقه قبل سقوط | بزرگترین قطعه‌ اجساد پیدا شده بالاتنه بدن یک انسان است

 اردشیر راد، رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد و کارمند پزشکی قانونی استان و از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بود.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمائی آسمان در تاریخ ۲۹ بهمن ماه با تعداد ۶ نفر خدمه پروازی و ۶۰ نفر مسافر برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت ۰۸:۰۵ به پرواز درآمد و هواپیما در حوالی ۹ مایلی شمال فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد.

  توضیحات عجیب هواپیمایی آسمان درباره سقوط و علت آن | به مدیرعامل آسمان گفتند حرف نزن | او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد!

  آخرین صدای مهماندار هواپیمای آسمان در پرواز تهران – یاسوج | آخرین صدا و پرواز مرحوم بهنام رضایی نیارکی

  گزارش مقدماتی سانحه هوایی تهران – یاسوج هواپیمایی آسمان | اطلاعات راداری و مکالمات هواپیما