درنگ : ماکس لاوری مربی بدنسازی امریکایی توصیه‎ای برای افرادی دارد که می‌خواهند این ورزش را شروع کنند. طبق ادعای این مربی بسیاری از افراد در باشگاه بدون این که حتی یک وزنه هم به دست بگیرند به سراغ ورزش‎های هوازی می‏‌روند اما این کار اشتباه است:

اشتباه بزرگی است که قبل از وزنه زدن روی تردمیل بروید یا ورزش‌های هوازی انجام دهید. اگر می‎خواهید روند کاهش وزنتان به خوبی پیش برود و تاثیرگذار باشد، باید سرحال و آماده تمرینات مربوط به آن را انجام دهید.

ورزش هوازی می‏‌تواند انرژی ماهیچه‌های شما را کاهش داده و گاهی تخلیه کند. این موضوع باعث می‌‏شود شرایط خوبی برای کار با وزنه نداشته باشید. در نتیجه تمرینات شما به هیچ وجه تاثیرگذار نخواهد بود.

همچنین این که قبل از انجام تمرینات با وزنه انرژی‎تان را با دستگاه‌های هوازی تخلیه کنید باعث می‎شود احتمال آسیب دیدگی‎تان هم بیشتر شود. همچنین توصیه دیگر من به شما این است که قبل از انجام هر ورزشی، چه هوازی و چه کار با وزنه، حتی اگر روز قبل ورزش کرده‎اید، باز هم بدنتان را با نرمش و حرکات کششی گرم کنید.

با گرم کردن بدن، خون در رگ‌ها به بهترین شکل به گردش در می‎آید و در نتیجه احتمال آسیب دیدن ماهیچه‌ها و مفاصل و پارگی تاندون‌ها کاهش می‎یابد.