درنگ: اگر تمرین بدنسازی در زندگی‌تان جایی ندارد و دوست دارید آن را در زندگی بگنجانید اولین کاری که باید انجام دهید این است که به آن به چشم یک تمرین بدنسازی نگاه نکنید. این نتیجه یک تحقیق و مطالعه جدید است که در مجله تندرستی «بی ام سی» چاپ شده است.

در این مطلب آمده خانم‌هایی که به سختی تمرین می‌کنند و معتقدند باید این سختی را تحمل کنند نسبت به خانم‌هایی که به تمرین بدنسازی و ورزش به چشم راهی برای زندگی بهتر با انرژی مثبت نگاه می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند.

میشل سگار، پروفسور دانشگاه میشیگان کسی است که این تحقیق را انجام داده و حدود ۲۰ سال روی مسائل مربوط به ورزش و تندرستی کار می‌کند.

او در کتابی که در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده نوشته اولین راه برای تداوم داشتن در تمرین این است که راهی برای لذت بردن از آن پیدا کنی و آن را بخشی از زندگی بدانی، مثل راه رفتن یا بازی کردن با کودکان.

در آخرین تحقیق، دکتر سگار و تیمش از ۴۰ خانم که بین ۲۲ و ۴۹ سال داشتند خواستند احساسشان برای تمرین کردن و هدفشان از این کار را بگویند و جالب اینجاست که پاسخ‌های متفاوتی را دریافت کرده‌اند. از جمله «ارتباط برقرار کردن بهتر با دیگران» یا «ریلکس بودن و آرامش داشتن» یا رسیدن به هر هدفی که برای خودشان تعیین کردند. معمولی‌‎ترین هدف‌ها برای مثال وزن کم کردن است که انسان خیلی سریع ممکن است از آن دست بکشد. اما افرادی که به نوعی هدف‌هایی داشتند که تمرین را قسمتی از زندگی برای رسیدن به آن هدف می‌دانستند، مثلا رسیدن به آرامش برای مدتی بیشتر و با تداوم بیشتر آن را دنبال می‌کنند.

نتیجه‌گیری پروفسور سگار این بوده که برای ادامه دادن وزرش بدنسازی بهترین راه این است که ذهنمان را تغییر دهیم. مثلا به جای اینکه بگویید باشگاه می‌روم تا لاغر شوم به این فکر کنید که باشگاه می‌روید تا احساسی خاص داشته باشید. این احساس خواص می‌تواند بهتر خوابیدن، انرژی گرفتن، از بین بردن استرس و امثال این‌ها باشد.