ممکن است به هر دلیلی توسط همکاران یا مدیرتان به شما بی‌احترامی شده باشد. در این مواقع ساکت بودن و بیان نکردن ناراحتی‌تان اشتباه بزرگی است. چون مسائل پیچیده‌تر می‌شود و ممکن است کم کم محیط کار برایتان غیرقابل تحمل شود. شما باید به همکار یا مدیرتان بگویید که کدام رفتارش باعث شده به شما بی‌احترامی شود. به این ترتیب می‌توانید درباره موضوع مورد مناقشه بحث و مذاکره کنید.

  خطر توبیخ و اخراج ؛ مراقب باشید این ۷ کار را در محیط کار انجام ندهید

شاید از آن کسانی هستید که هنگام بحث و جدل حرف‌هایتان یادتان می‌رود و نمی‌توانید جواب کسی را که به شما بی‌احترامی کرده بدهید. در این صورت بهتر است حرف‌ها را بررسی کرده و تصمیمی بگیرید که چه پاسخی مناسب است. بعد سر فرصت می‌توانید به همکار یا مدیرتان پاسخ دهید. پاسخی منطقی و مؤدبانه.یادتان باشد پاسخ مؤدبانه مؤثرتر است. اگر شما هم بخواهید بی‌احترامی کرده یا بد برخورد کنید محیط متشنجی ایجاد می‌شود که هم شرایط کار را برایتان سخت‌تر می‌کند و هم احترام شما را بیشتر از بین می‌برد.

توانایی‌های شما در کارتان برایتان احترام ایجاد می‌کند پس اگر دنبال احترام بیشتر در محل کار هستید سعی کنید توانایی‌هایتان را نشان دهید یا آنها را بیشتر کنید. وقتی شما تخصص ویژه‌ای داشته باشید و کارها را با تخصص‌تان بخوبی انجام دهید کسی نمی‌تواند شما را ندیده بگیرد یا بی‌احترامی کند.در واقع نیاز مجموعه به شما باعث ایجاد این احترام می‌شود پس اگر فکر می‌کنید لازم است تخصصی یاد بگیرید حتماً این کار را انجام دهید.

  ۵ ویژگی همکارانی که ارزش دوستی ندارند

معمولاً شیوه رفتار دیگران بازتاب رفتار شماست. شیوه برخورد با دیگران، نحوه حل مشکلات دیگران، کمک کردن به همکاران و حتی لبخند زدن باعث می‌شود دیگران برایتان احترام قائل باشند. ارتباط دوستانه با همکاران و کمک کردن به آنها بسیار در این زمینه مؤثر است.در مقابل گوشه گیر بودن، بی‌اهمیتی به دیگران، تندخویی، بی‌احترامی به همکاران، گله‌گذاری و شکایت‌های همیشگی مانع این می‌شود که مورد احترام باشید.

بخشی از احترام را خودتان می‌سازید. اگر رفتارتان بازتاب خوبی در محل کار نداشته باشد و بواسطه آن دیگران نتوانند با شما ارتباط مناسب برقرار کنند، طبیعی است که مورد احترام هم قرار نگیرید. اگر می‌بینید در این زمینه مشکل دارید بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر اصلاح رفتارتان بیفتید و شخصیت تازه‌ای بسازید که شایسته احترام است.

  ۷ اشتباه فردی در محیط کار | چگونه محبوب بمانید؟