درنگ : اگر فکر می‎کنید خوراکی‎هایی که در طول روز مصرف می‌‏کنید ربطی به خلق و خوی شما ندارد در اشتباه هستید. بلکه ویتامین‌ها، مواد معدنی و … تاثیر زیادی در استرس، افسردگی و …. دارند. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‎کنیم.

زینک | برای سیستم ایمنی بدن مفید است و تاثیر زیادی بر روحیه انسان داد. حبوبات، گوشت قرمز، مرغ، صدف و غلات سرشار از زینک هستند.

امگا۳ | برای سیستم ایمنی، سیستم غدد بدن، ریه‌ها، قلب و رگ‎ها مفید هستند. به بهبود عملکرد مغز هم کمک می‎کنند. سالمون، تن ماهی، تخم کتان، گردو و روغن کانولتا بهترین منابع آن هستند.

ویتامین D | تاثیر آن بر خلق و خو بسیار زیاد است و یکی از دشمنان افسردگی است. منبع مناسب آن نور خورشید، قرص‎های ویتامین و لبنیات هستند.

ویتامین B | کمبود این ویتامین، خصوصا B12 و به ویژه در افراد مسن‎تر شدیدا باعث افسردگی و روحیه بد می‎‏شود. ماهی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و سیب زمینی منبع مناسب آن هستند.

پروتئین | سروتنین موجود در آن تاثیر زیادی بر خلق و خو دارد. ماده اصلی بسیاری از داروهای ضدافسردگی هم هست. گوشت سفید و قرمز، آجیل‌ها و حبوبات و لبنیات منبع خوبی برای آن هستند.