مدیرعامل شرکت “ام” در زمان رونمایی از دو خودرو M2 و M5 در اسپانیا به خبرنگاران استرالیایی گفته است:

” مطمئن باشید تمام محصولات شرکت “ام” تا اخر دهه بعدی الکتریکی خواهند شد این عمل به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود. اما مسئله مهم زمان دقیق برای ارائه کامل این تکنولوژی است که تاخیر در انجام یا بالعکس عجله برای ارائه سریعتر آن، باعث ایجاد مشکل در مسیر توسعه شرکت می‌شود.”

او در ادامه گفته است: “به اجزای الکتریکی امروز نگاه کنید، آنها بسیار سنگین هستند و برای ما به عنوان یک شرکت خودرو سازی، وزن کل خودرو نسبت به قدرت آن،یک امر کلیدیبه حساب می آید.”

شاید اینطور به نظر آید که در تکنولوژی خودرو های الکتریکی بی‌ام‌و  کُند عمل می‌کند اما به گفته فن میل این شرکت در حال قدم گذاشتن به معماری نسل پنجم می‌باشد.

BMW M WILL ELECTRIFY EVERYTHING

مدیران این شرکت آلمانی معتقدند اگر بخواهند یک خودرو “ام” را به موتور‌های الکتریکی مجهز کنند بدون توجه به جزئیات، باید بتوانند دقیقا همان حس رانندگی با یک خودروی سری “M” بنزینی را به راننده منتقل کنند. به عنوان مثال مدل ام۳ دارای موتور ۴ سیلندر، ۶ سیلندر و در بعضی مدل‌ها ۸ سیلندر می‌باشد. این همان مسئله‌ای است که نه تنها ذهن مهندسان و مدیران این شرکت آلمانی را درگیر خود کرده است بلکه مشتریان این شرکت خودروسازی نیز نگران تغییر ماهیت مدل‌های اسپورت شرکت محبوبشان هستند.

ون میل در ادامه گفته است:

“سوال مهمی که وجود دارد این است که آیا استفاده از این تکنولوژی در خودرو‌های “M” تصمیم درستی است یا خیر”

مهم نیست از چه روشی برای ساخت این خودرو باید استفاده شود اما مسئله مهم این است که دقیقا مانند یک خودرو “ام” واقعی عمل کند. این مسئله فقط به اجزای تکنولوژی مربوط نمی‌شود بلکه فلسفه شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.”