درنگ : وقتی صحبت از آمادگی جسمانی است، بهتر است با یک متخصص مشورت کرده یا از تجربیاتش استفاده کنید. معمولا چه ساعاتی از روز برای ورزش کردن بهتر است؟ قبل و بعد از تمرین کردن بهتر است چه چیزی بخوریم؟ و بسیاری سوالات دیگر.

دکتر وندی سوزوکی، نویسنده کتاب مغز سالم، زندگی سالم و پروفسور مرکز سلامت دانشگاه نیویورک، معتقد است تمرین کردن صبح روی عملکرد مغز انسان تاثیر بسیاری دارد.

او می‌‏گوید: صبح زود زمانی است که بهترین زمان برای تمرین و ورزش کردن است و دلیلش این است که مغزتان در ادامه روز عملکرد بهتری خواهد داشت.

البته این متخصص معتقد است اگر شرایط ورزش کردن در اوایل روز را ندارید نگران نباشید، این که ورزش را به طور مداوم و همه روزه انجام دهید بسیار ایده خوبی است. این زمان به اندازه ورزش اول صبح تاثیر مثبت ندارد، اما این که به طور مداوم و هر روز ورزش کنید، حتی اگر در ساعات پایانی روز باشد هم تاثیر مثبتی در زندگی شما خواهد داشت.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر