درنگ : درست است که برای کم کردن وزن نیاز به یک برنامه و رژیم غذایی مناسب دارید که رعایت آن ضروری است اما اگر با دیدن یک همبرگر وسوسه‎کننده یا سیب زمینی سرخ شده که نمک روی آن‌ها مشخص باشد، دهانتان آب افتاد، نگران نباشید. می‎توانید در یک بازه زمانی طولانی رعایت برنامه و رژیم غذایی یک بار هم تقلب کنید و احساس مجرم‌ها را هم نداشته باشید.

خبر خوش این است: این که در رژیمتان روزی داشته باشید که در آن غذاهای غیر رژیمی میل کنید، خوب نیست، عالی است.

محققان پرتغالی اخیرا آزمایشی جالب انجام دادند. آن‌ها از شرکت‎کنندگان خواستند در طول یک هفته تنها ۱۰ هزار و ۵۰۰ کالری جذب کنند. نیمی از شرکت‌‎کنندگان روزی ۱۵۰۰ کالری جذب کردند و نیمی دیگر روزی ۱۳۰۰ کالری در نظر گرفتند تا یک روز را به عنوان روز تقلب در نظر بگیرند که بتوانند در آن هر چه که دوست دارند بخورند.

در پایان دو هفته هر دو گروه وزن کم کردند اما آن‌هایی که در رژیمشان روزی را برای تقلب کردن در نظر گرفته بودند، احساس بهتری نسبت به گروه دیگر داشتند و ادامه دادن رژیم برایشان راحت‎تر بود.

متخصصان تغذیه توصیه می‎کنند برای این که رژیم یکنواخت نشود و خسته نشوید بهتر است چنین روزی را در نظر بگیرید. خیلی اوقات رژیم یکنواخت برای مدتی طولانی باعث می‏‌شود فرد زودتر خسته شده و رژیمش را بشکند یا کلا از رژیم گرفتن و لاغر شدن بگذرد اما با قرار دادن چنین روزی در برنامه رژیم هم جدیت فرد برای رژیم گرفتن بیشتر می‌‏شود و هم دیگر نگران نیست که نمی‎تواند برخی چیزها را بخورد.