درنگ: چند توصیه کاربردی یکی از متخصصان تغذیه کانادا درباره ویژگی‌های ناهار مناسب برای افراد بالغ به شرح زیر است.

بزرگترین اشتباه ما هنگام تهیه و بسته بندی ناهار روزانه چیست؟
ما غذاهای مناسب و به اندازه کافی را برای ناهار بسته‌بندی نمی‌کنیم که می‌تواند به این معنی باشد که سطح قند خون در روز دیرتر افزایش و کاهش می‌یابد و منجر به گرسنگی، خستگی و عدم تمرکز می‌شود. کلید اساسی در این باره حفظ تعادل پروتئین‌ها، غلات کامل، لبنیات کم چربی، میوه‌ها و سبزی‌ها در وعده‌های غذایی است، این نکته برای بچه‌ها و بزرگسالان یکسان است.

بهترین نکات برای ناهار خوشمزه و مغذی چیست؟
هنگامی که مشغول تهیه شام هستید می‌توانید غذای روز آینده خود را نیز تهیه کنید. تنوع ناهار نیز مهم است، چون اگر شما هر روز همان ساندویچ بوقلمون تکراری را برای ناهار خود بسته‌بندی کنید، فست فودها برایتان جذاب‌تر می‌شوند. هرگز میان وعده‌های صبح و بعد از ظهر را فراموش نکنید، میان وعده‌هایی مانند: ماست ساده، میوه و یا ۳۰ گرم پنیر به همراه مقداری آجیل که می‌توانند شما را تا زمان وعده غذایی بعدی سیر نگه دارد.

نکاتی در مورد نگهداری وعده غذایی در محل کار که باید درنظر داشت
بسته‌های یخ کافی برای نگهداری ناهار خود در مسیر رفت و آمدتان به محل کار داشته باشید و غذای خود را در محل کارتان در یخچال نگهداری کنید. پروتئین‌های حیوانی، محصولات لبنی و غذاهای حاوی مایونز باید در دمای ۴۰ درجه فارنهایت یا پایین‌تر نگهداری شوند. هنگامی که مجبورید غذای خود را مجدد درمایکروفر گرم کنید، هرگز از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید. ظروف شیشه‌ای و مقاوم به حرارت (پیرکس) می‌توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند.

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر