اما حتی در این سگمنت که به دلیل تازگی خود کونا به تنهایی می‌تواند نقش رهبری را ایفا کند باید اقرار کرد که از دریچه نگاه ما طراحی دل چسبی ندارد و تنها سایه‌هایی از هیوندای را می‌توان در دل و جان آن پیدا کرد. البته باید هیوندای را تشویق کرد به طرز جسورانه‌ای دیرکرد خودش را با طراحی نامتعارف جبران کرده است.

بله بی باک بودن در بازاری که رقبا سریع‌تر نفوذ کرده‌اند خوب است ولی متاسفانه هیوندای این دفعه کمی زیاده روی کرده و خود را در دام انداخته است.

طراحی جلوی خودرو شامل پنج پنجره ورودی هواست که تنها دوتا از آن‌ها واقعی‌اند، و ظاهر عقب خودرو کمی غیر عادی به نظر می‌آید و ممکن است همین غیر عادی بودن منجرب شود تا هواداران خاص خودش را پیدا کند.

کونا را در حال حاضر می‌توان از میان دو نوع قوای محرکه انتخاب کرد، نسخه اول موتور ۳ سیلندر با حجم ۱٫۰ لیتر توربو با  ۱۲۰ اسب بخار قدرت و نسخه دوم موتور ۴ سیلندر با حجم ۱٫۶ لیتر توربو که می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید کند، البته هیوندای وعده نوعی موتور دیزلی کاملا جدید و یک نسخه pure-EV را برای کونا داده است.

حس رانندگی با کونا راضی کننده است و اصلا شما را در جاده خسته نمی‌کند با اینکه کمک‌ها تا اندازه‌ای خشک هستند اما از لذت رانندگی نمی‌کاهد ولی در عمل به هیچ عنوان احساس سرعت و قدرت به شما دست نمی‌دهد

نسخه سه سیلندر از یک جعبه دنده شش سرعته دستی که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می‌کنند بهره می‌برد، در حالی که نسخه چهار سیلندر مجهز به گیربکس هفت دنده اتوماتیک دوکلاچه است که توانایی حرکت تمام چرخ را به شما می‌دهد. در نگاه اول کونا ۱٫۶ چهار ثانیه سریع تر است از نسخه یک لیتری ولی وقتی بخواهید از قدرتش استفاده کنید در عمل به هیچ عنوان احساس سرعت به شما دست نمی‌دهد.

از طرفی حس رانندگی با کونا راضی کننده است و اصلا شما را در جاده خسته نمی‌کند با اینکه کمک‌ها تا اندازه‌ای خشک هستند ولی از لذت رانندگی نمی‌کاهد، همچنین کنترل ماشین به خوبی انجام می‌گیرد و مورد آزار دهنده‌ای در آن نمی‌شود دید.

برخلاف ظاهر بیرونی، کونا در فضای داخل بسیار چشم نواز است. از آن جایی که مانیتور ها عضو جدایی ناپذیر از مد این روزهای داشبوردها هستند کونا هم از این قضیه مستثنا نیست و به نسبت مدلی که انتخاب می‌کنید سایز مانیتو بین پنج، هفت و هشت اینچ متفاوت است و به جز مدل پایه بقیه مدل ها از CarPlay اپل و Android Auto پشتیبانی می‌کنند، همچنین می‌توان به صورت اپشنال هدآپ دیسپلی که اطلاعات خودرو را بالای کیلومتر شمار نشان می‌دهد اضافه کرد.

جنس مواد به کار گرفته شده داخل و فضای کم صندلی های عقب از نکات منفی داخل کونا است.

دو مورد است که فضای جذاب  داخل کونا را مجبور به فراموشی می‌کند، اولی کیفیت نامطلوب مواد استفاده شده است، کافی فقط برروی صندلی بنشینید و بدون هیچ زحمتی بتوانید چندین نوع پلاستیک را بشمارید که خیلی لمس کردنشان حس خوبی را به همراه ندارند.مورد دوم فضای نشستن صندلی‌های عقب است، احتمالا بتوانید یک نفر را پشت سر خود جای دهید اما آن شخص به خصوص اگر کمی بلند قامت باشد بیشتر از نیم ساعت توان تحمل و نشستن را نخواهد داشت.

در حال حاضر محبوب ترین مدل کونا، SE یک لیتری سه سیلندر است که همراه با رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچ، دوربین عقب و صفحه نمایش هفت اینچی مجهز به CarPlay و Android Auto معادل ۲۳,۰۰۰ دلار قیمت دارد.

قیمت مدل پریمیوم کونا تا ۲۸,۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند که مجهز به رینگ‌های بهتر، سیستم کنترل شرایط آب و هوا، صفحه نمایش هشت اینچ، سیستم ورود بدون کلید (کیلس) ، شارژر وایرلس تلفن همراه ، HUD ( هدآپ دیسپلی) است، صندلی‌های برقی و مواردی دیگر است.

و مدل کامل Premium GT است که شامل موتور بزرگ‌تر و تمام چرخ متحرک، گیربکس اتوماتیک، چراغ های ال ای دی جلو و ترمز خودکار اضطراری است و قیمتی معادل ۳۳,۰۰۰ دلار دارد.

در نهایت اگر جز کسانی هستید که از ظاهر کونا خوشتان می آید باید یادآور شویم که کونا به اندازه ظاهرش هیجان انگیز نیست، البته مشتریان این سگمنت هم بیشتر به ظاهر متفاوت خودرو اهمیت می دهند تا بقیه موارد پس ممکن است با یک نگاه از نزدیک در نمایشگاه کونا بتواند دل شما را برباید.

نظرهای خود را در رابطه با کونا یک هیوندای زاده بی باک با ما در میان بگذارید.

  بررسی اسب وحشی آمریکا، فورد شلبی GT350

  فیلم | مک‌لارن P1 LM سریع‌ترین خودروی پیست نورنبرگ

  فیلم | رنو خودرویی مفهومی معرفی کرد؛ شناور و متصل

  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر