دکمه استارت را فشار می‌دهیم و موتور  ۵٫۲ لیتری هشت سیلندر V شکل چنان خودنمایی می‌کند که انگار این صدا از ماشین‌های مسابقه‌ای دهه‌ی ۶۰ میلادی است، صدای موتور در دور ۵هزار فوق‌العاده است. حالا کمی جسور باشید و دور موتور را به مرز ۸هزار برسانید؛ اینجاست که می‌گویید این دیگه آخرشه!

در حالی که با خود می‌گویید از این بهتر نمی‌شه، فورد با ۲,۳۹۵ دلار اضافه‌تر سیستم اگزوز پیشرفته‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد و صدایی که تولید می‌کند اگر منجر به لرزش کابین نشود حتما مجرا‌های گوش شما را به لرزه می‌اندازد.

اما وقتی از دور موتور بالا به هیجان درآمده‌اید صدای لرزش آزاردهنده‌ای از اتصال ضعیف سر دنده ۴۳۸ دلاری شما را ناامید می‌کند.

  هدایت نیسان GT-R از روی بالگرد آن هم با دسته پلی‌استیشن
FORD SHELBY GT350

با تمام این تفاسیر سردنده قرمز کوچک و کوتاه توپی شکل به اندازه‌ای جذاب هست که آن را نگه دارید. این دنده کوتاه و کوچک به شما امکان تعویض دنده سریع‌تر از قبل می‌دهد و فاصله تعویض دنده‌های جلویی تا عقبی کم‌تر از ۱۰ سانتی‌متر است که برای استفاده از تمام قدرت ماشین حتما نیازتان می‌شود.

FORD SHELBY GT350

خوشبختانه GT-350 به لطف پدال‌های گاز و کلاچ سبک، ترمز و غربیلک فرمان حساس این حس را منتقل می‌کند که شلبی ۱۷۰۰ کیلوگرمی حتی نزدیک به ده درصد هم سبک‌تر است. با اشاره‌ای کوچک به پدال گاز و ترمز رد نقطه‌ای دیگر از پیست توقف می‌کنید. ترمزها به طرز عجیبی عالی عمل می‌کنند با چند سانتی‌متر حرکت کاملا پدال سفت و آماده ایست کامل می‌شود.

با قرار گرفتن در حالت اسپورت، سنگین بودن فرمان را حس می‌کنید و با تایره‌های Pilot Super Sport میشلین خیالتان از چسبندگی ماشین بر سطح جاده راحت می‌شود؛ یادتان نرفته که تقریبا برآورده ساختن چنین حسی از جاده این روزها نادر  است.

 

GT-350 از طراحی داخلی خوبی هم برخوردار است، صندلی‌ها راحت و لبه‌های کناری، شما را کاملا در بر می‌گیرد اما اگر قدبلند هستید و تمایل به استفاده از کلاه ایمنی که استفاده‌اش در این ماشین خیلی دور از ذهن نیست، داشته باشید کمی به مشکل می‌خورید.

صندلی‌های ردیف عقب کوچک هستند و ممکن است برای هر صندلی بچه‌ای مناسب نباشد و متاسفانه دید عقب مناسبی هم ندارید.
اما رنگ طلایی دور کلیدها و و لوازم داشبورد زیبایی دوچندان به ان بخشیده است.

GT350 مناسب کسانی است که به دنبال استاندارد بالاتری در ماشین‌های هشت سیلندر می‌گردند و باید گفت این بهترین موستانگی است که تا به حال ساخته شده.

البته در این میان کامارو ۱LE با قدرتی بیشتر ظاهر شده است و باید دید در رقابت کدام یک سربلندتر ظاهر می‌شوند.

در نهایت شما با پرداخت ۲۲۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک عدد از این ماشین‌ها شوید که تنها از لحاظ قیمتی با خودرو هایی نظیر کیا اپتیما و رنو تالیسمن در داخل ایران برابری می‌کند.

 

  • قیمت پایه : ۵۵,۱۹۵ $
  • قیمت مدل مورد آزمایش : ۵۹,۹۷۰ $
  • موتور : ۵٫۲L هشت سیلندر V شکل – RWD
  • جعبه دنده : ۶ سرعته دستی / اتوماتیک
  • قدرت : ۵۲۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه
  • صفر تا صد : ۴٫۳ ثانیه
  • وزن : ۱۷۰۰ کیلوگرم
  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر