درنگ : وقتی صحبت از کاهش وزن و رژیم می‌‏شود اولین خوراکی که به دهن همه می‌‏رسد هویج و کلم و کاهو است. اما نکته‎‏ای عجیب وجود دارد و آن هم این است که این خوراکی‎ها مهم‏ترین‌ها برای کاهش وزن نیستند. تحقیقات ثابت کرده افرادی که اندامی متناسب دارند از چند خوراکی به طور مداوم در برنامه غذایی‏شان استفاده می‏‌کنند.  در زیر به این خوارکی‌ها اشاره می‎کنیم:

لبنیات

تحقیقات نشان داده افرادی که اندامی متناسب دارند تقریبا دو برابر افراد عادی در طول روز لبنیات مصرف می‎کنند. کلسیم زیاد موجود در شیر و ماست تاثیر زیادی بر متابولیسم بدن دارد.

جو دوسر

افرادی که اندامی مناسب دارند در وعده غذایی صبحانه جودوسر را با شیر می‎خورند. این صبحانه آن‌ها را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد. تحقیقات نشان داده این صبحانه هم انسان را سیر نگه می‎دارد و هم باعث کاهش وزن خواهد شد.

آواکادو

اگر فکر می‏‌کنید آواکادو بسیار چرب است باید بدانید تحقیقی نشان داده افرادی که در وعده غذایی نهار نیمی از یک آواکادو را میل می‏‌کنند برای مدتی طولانی‎تر سیر می‎مانند. این میوه باعث می‏‌شود میزان شکر موجود در خون متعادل بماند.

فلفل تند

دانشمندان متوجه شدند افرادی که فلفل به غذا اضافه می‏‌کنند بدنشان چربی کمتری جذب می‌‏کند. همچنین در فلفل تند ماده‎ای وجود دارد که متابولیسم بدن را بالا می‎‏برد و به کاهش وزن کمک می‌‏کند.

چای سبز

به جای قهوه یا سودا افرادی که اندام مناسب دارند از چای سبز استفاده می‎کنند. تحقیقاتی در ژاپن نشان داده افرادی که در شبانه روز ۵ لیوان چای سبز می‏‌نوشند، به شکل قابل توجهی کاهش وزن دارند. این نوشیدنی میزان انرژی‎ای که بدن شما مصرف می‏‌کند را افزایش می‎دهد و با این روش باعث می‏‌شود کالری بیشتری بسوزانید.

آجیل

وقتی این افراد نیاز پیدا می‏‌کنند که برای بر طرف کردن گرسنگی چیزی بخورند و زمان نهار یا شام هم نرسیده است، از آجیل استفاده می‎کنند. تحقیقات نشان داده کسانی که به طور مداوم آجیل می‎خورند بیشتر از کسانی که این کار را نمی‏‌کنند لاغر هستند.