معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این مراسم گفت: ساختن فضاهای آموزشی اهمیت ویژه ای دارد که این مساله در مدارس خیرساز مضاعف می‌شود چراکه در این مدارس علاوه بر اهمیت موضوع آموزش‌وپرورش کودکان؛ بحث مکان یابی آن هم مطرح است چون بیشتر این مدارس در مناطق کم برخوردار ساخته شده اند که دسترسی به امکانات آموزشی در آن مناطق پایین‌تر است.

فاطمه مهاجرانی درباره اهمیت الگوسازی برای تکرار طرح‌هایی همچون «امید آینده» توضیح داد: موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها یا همانCSR امروزه جز مباحث مهمی است که این نهادها می‌توانند از طریق آن هم مسئولیت‌پذیری خود را نمایش داده و در برندینگ خود از آن استفاده کنند و هم خدمتی اجتماعی به کشور و مردم خود کرده باشند که در این زمینه مسلماً مدرسه‌سازی به دلایل متعدد مانند کمبود مدرسه، لزوم بالا بردن کیفیت امکانات آموزشی و … یکی از بهترین انتخاب‌هاست و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه و رویکرد توسعه پیدا کند.

ساخت ۸ مدرسه؛ توزیع ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر

در ادامه مدیرعامل موسسه خیریهیاوری فرهنگی گفت: این تندیس به طرحی تعلق گرفته که طی آن ۸ مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته و همچنینیک‌میلیون و هشتصد هزار بسته لوازم‌التحریر در سراسر کشور توزیع شده است.

رضا درمان ادامه داد: ما در کشور ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد ۷ میلیون کودک در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب در طرح امید آینده از هر ۴ دانش‌آموز دبستانی سراسر کشور یک دانش‌آموز یک بسته کامل لوازم‌التحریر دریافت کرده است.

به گفته مدیرعامل موسسه یاوری این بسته‌های لوازم‌تحریر که صد درصد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی بانک آینده در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیع‌شده‌اند.

ساخت مدارس ادامه پیدا می‌کند

نایب‌رئیس هیات مدیره بانک آینده نیز که این تندیس را دریافت کرد، گفت: خوشحالم بگویم که توانستیم در این طرح در یک سال ۸ مدرسه را ساخته و به بهره‌برداری برسانیم.

محمدعلی بهزادان ادامه داد: البته این ازنظر ما این پایان طرح نبوده و بلکه آغاز یک راه است که در ادامه آن ۱۸۰۰٫۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر توزیع شد و در هیات مدیره بانک هم تصمیم گرفته شد که روند مدرسه سازی در سال آینده با گستردگی بیشتری ادامه پیدا کند.