مطالعات این دانشگاه عمدتاً بر­روی DASH یا رویکرد­های غذایی برای متوقف­ کردن فشار­خون بالا نامیده می­شود تمرکز دارد. این رژیم بدون نیاز به دارو، با محدود کردن میزان ورود سدیم به بدن و همچنین مصرف بسیار سبزیجات، میوه­ها، غلات و لبنیات کم­چرب  باعث کاهش فشار­خون می­شود.این رژیم اخیراً به عنوان یکی از سالم­ترین رژیم­ها در نظر گرفته شده­ است.

مححقین با ارزیابی علائم و رفتار­های ۹۶۴ نفر در طی ۶ سال دریافتند که با توجه به رژیمی که رعایت می­کنند آیا به افسردگی دچار شدند یا نه.این رژیم­‌ها شامل رژیم غذایی مدیترانه­ای و غربی و البته DASH بوده است. این افراد با‌توجه به اینکه چقدر دقیق رژیم خود را دنبال می­‌کنند به ۳ گروه تقسیم­‌بندی شدند و نتایج بدست آمده نشان می­دهد افرادی که به طور دقیق­تری رژیم DASH را دنبال کرده­ بودند، احتمال افسرده شدن در آن­‌ها نسبت به سایر گروه­‌ها کمتر بوده­‌ است.

Laurel Cherian نویسنده این مقاله خاطر­نشان می­‌کند که این تنها یک مشاهده است و در این مرحله نمی­تواند رابطه‌­ی دقیقی را بین افسردگی و رژیم­­ غذایی تایید کند. وی همچنین افزود که هر همبستگی بین رژیم و افسردگی یک سوال را مطرح می­کند: آیا رژیم غذایی بد باعث افسردگی می­شود یا هر رژیمی حتی سالم باعث افسردگی می­شود؟

برای پاسخ دقیق به این سوال، دانشگاه Deakin67نفر را با اختلال افسردگی انتخاب کرده و آن­ها را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه رژیم سالم مدیترانه­ای با مواد غذایی تازه، سبزیجات، ماهی، گوشت­ گاو و آجیل را دنبال کردند و گروه دیگر، برنامه حمایت اجنماعی را که برای افراد افسرده طراحی شده­ است را دنبال کردند. نتایج بدست­آمده بعد از ۳ ماه نشان داد که یک­سوم افرادی که تحت رژیم غذایی قرارداشتند افسردگی آن­ها بهبود پیدا کرده بود.

به گفته Felice Jacka، این نتایج بر­اساس تغییرات فعالیت بدنی و یا وزنی افراد نبوده و به شدت به میزان تغییرات تغذیه وابسته ­است.

با تمام این مطالعات انجام­ شده بر­روی افراد، هنوز دلیل قانع­کننده­ای مبنی براینکه یک رژیم غذایی بد احتمال بیشتری در ابتلا به افسردگی دارد، وجود ندارد.