اما از خودم می پرسم آئودی به دنبال به دست آوردن چه چیزی بوده با این RS ؟ آیا ژرمن ها با این همه مدل RS خسته نشدند. بله این نوشته قرار نیست طرفداران آئودی خوشحال کند

آئودی واقعا این جوابی بود که به بی ام و M4 و مرسدس بنز C63 توانستی بدهی؟!

RS5

کسانی که ۸۵هزار دلار برای یک ماشین اسپرت پرداخت می‌کنند دوست ندارند که به راحتی توسط دیگران به چالش کشیده شوند و خوشبختانه RS5 این خواسته را برایشان براورده می‌کند ولی فقط تا همین جا و نباید انتظار دیگری از این ماشین داشت٬ یک ائودی سریع‌تر، تنها دستاورد این مدل است و من به شما خواهم گفت که چرا RS5 نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

RS5 واقعا در سواری نا امیدکننده بود٬ من نمی‌توانم اخرین باری که یک ماشین تا این حد سواری‌اش برایم مایوس کننده بوده باشد را به یاد آورم

خب حالا ممکن است عکس های پایین را دیده باشید و باخودتان بگویید که آئودی به مثل بقیه به دلیل سیستم چهار چرخ متحرکش نمی‌تواند از لاستیک‌هایش دود تولید کند٬ باید بگویم که این معیاری نیست که ما دنبال آن هستیم و فقط به خاطر عکاسی لاستیک ها را به آسفالت ساییدیم.

RS5 به زیبایی می تواند از لحاظ قدرت و قیمت در کنار M4 قرار گیرد و همین طور توان ایستادگی در مقابل رقیبان ارزان قیمت‌تر مثل مرسدس  C63 و تنها بی توربوی این جمع یعنی لکسوس RC F  را داشته باشد.

از لحاظ ظاهری٬ آئودی همیشه برای پولی که من می خواهم پرداخت کنم خیلی خوب به جزئیات توجه می کند و مثل این مدل که اگر به حاشیه مشکی دور چراغ های جلو و عقب توجه کنید شبیه خط چشمی است که بسیار آن را جذاب تر می کند. اما در قسمت رینگ ها آئودی قبلا ثابت کرده است که خیلی بهتر از پس طراحی آن ها بر می آید.

C63 به خوبی طراحی شده و خطوط کناری آن که از ابتدا تا انتها کشیده شده به زیبایی آن در کنار رنگ ماتش اضافه کرده و رنگ زرد دور لاستیک ها که هماهنگی منحصربه فردی با رینگ های مشکی ایجاد کرده است. اما در طرف دیگر M4 را داریم که دیگر چهره اش برایمان بعد از چند سال بسیار آشنا است اما هنوز اوج هنر و طراحی بی ام و به خوبی در آن آشکار است.

  سریع‌ترین خودروی جهان در راه است؟ | سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر

لکسوس به نظر بزرگ می رسد٬ و خیلی ها از طراحی نیزه مانند چراغ ها و جلو پنجره خشن آن احساس رضایت می کنند و تصورش سخت است که این ماشین را بدون این چراغ ها و جلوپنجره تصور کرد و باید گفت همه چیز همین طور که هست بسیار خارق العاده و عالی بر روی رینگ هایش سنگینی می کند٬ بله RC F وزنی معادل ۱,۷۶۵ کیلوگرم دارد که یک چهارم تن از بی ام و بیشتر است.

  چند سال طول ‌کشید تا لکسوس رنگ آبی خاص LC500 را تولید کند؟

در داخل٬ لکسوس از چیدمان خوبی بهره میبرد و کابین از طریق موس قابل کنترل است اما گفتنی است که گرافیک محیط کاربری صفحه نمایش خیلی چنگی به دل نمی زند. صندلی های لکسوس به خوبی طراحی شده اند و کاملا شما را در بر می گیرد و بسیار راحت اند.

مرسدس بنز اما یک قدم از لکسوس فراتر رفته و طراحی داخلی C63 را به بهترین وجه انجام داده از جنس مواد به کار رفته عالی گرفته تا صندلی های خوش فرم و راحت و محیط کاربری زیبا٬ و تقریبا تعریف و تمجید یکسانی مانند مرسدس می شود برای بی ام و هم به کار برد البته کمی زرق و برقش کمتر است.

نوبت آئودی است. کابین ماشین به خوبی سازماندهی شده است ولی ظاهر خیلی اسپرتی ندارد. درحالی که بقیه خودروها قابلیت هایی مثل کنترل صدای اگزوز ٬ کمک فنرهای قابل کنترل و تعویض دنده سریع خود را به رخ می کشند٬ آئودی هم دکمه انتخاب حالت رانندگی دارد که در جایی دور از دسترس و تاریک قرار داده که ترجیح می دهید از آن استفاده نکنید. به قسمت های دیگر که نگاهی بیندازید حتی اشتهایتان هم باز نمی کند و اصلا حال و هوای اسپرت برای  یک خودرو با صفر تا صد ۳٫۵ ثانیه را ندارد.

RS5  ماشینی است که اگر یک بار پشت فرمان آن بنشینید کمی بعد به راحتی آن را از یاد خواهید برد. با اینکه از سرعت و ایمنی خوبی برخوردار است ولی کنترل ضعیف فرمان٬ شاسی ضعیف و کنترل بدنه ضعیف بعث شده تا از رقیبانش عقب بیافتد.

از طرفی دیگر لکسوس را داریم که معایب آئودی در آن دیده نمی شود ولی نکته آزاد دهنده اش فاصله زیاد بین دنده هایش است موردی که آئودی به خوبی از پس آن بر آمده است. ولی باید اعتراف کرد با اینکه لکسوس از توربو محروم است اما صدای تولید شده موتور تنفس طبیعی آن واقعا فوق العاده است. RC F به دلیل وزن زیادش در مواقع ترمز کاملا وزن ایجاد شده بر روی چرخ های جلو را احساس می کنید و ممکن است کنترل ماشین کمی سخت شود٬ ولی با این وجود به در مقایسه با M4 اتومبیل بهتری برای جاده است.

  با بی ام و X2 آشنا شوید

M4 سریع است انقدر هیجان برایتان تولید می کند که ضربان قلبتان به سرعت بالا رود. البته بی ام و بهتر است تعویض دنده ها را روان تر کند و کمی هم کنترل تعادل را در کنار ترمز ها بهبود بخشد.

اما نه صبر کنید M4 بهترین ماشین اینجا نیست٬ این مقام متعلق است به مرسدس بنز نه به خاطر اینکه یک کوپه ی ۸ سیلندر دو توربو است٬ به دلیل رانندگی اعتیاد آورش است. فرمان پذیری به بهترین شکل صورت می گیرد٬ چسبندگی به سطح جاده زیاد است ٬ تعادل خوبی دارد و قابل پیش بینی تر از رقبا عمل می کند. ممکن است به اندازه M4 تپش قلب را زیاد نکند و یا مانند آئودی و لکسوس صدای گوش نوازی تولید نکند اما به قدری خوب است که دلتان نمی خواهد دست از رانندگی کردن با آن بردارید.

  بی ام و Z8 استیو جابز به حراج می‌رود

خب برگردیم به RS5 که واقعا در سواری نا امیدکننده بود٬ نمی توانم اخرین باری که یک ماشین تا این حد سواری اش برایم مایوس کننده بوده باشد را به یاد آورم٬ و خیلی تلاش کردم تا متوجه دلیل ساخت اصلی این ماشین شوم. و خیلی علاقه مند ام که دلیل خرید این ماشین را از میان حداقل این سه انتخاب دیگر  از خریدارانش بپرسم.

انتخاب شما از بین این سه خودرو ( آئودی را نادیده بگیرید) کدام است ؟

  بررسی اسب وحشی آمریکا، فورد شلبی GT350
  TJ cruiser ؛ تعریفی جدید از مینی‌ون | با جعبه ابزار خوشحال تویوتا آشنا شوید
  • آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • بله   خیر